BİLGİSAYAR EĞİTİM İÇİN FAYDALI BİR ARAÇ MI?

22 Mayıs 2010 Cumartesi

ÇOCUK VE MATEMATİK

Çocukların matematikle tanışmaları doğumla başlar. Nesne devamlılığının ve neden sonuç ilişkilerinin kurulması basit matematik kavramlarının temelinin oluşturduğu düşünülmektedir. Yaşın ilerlemesiyle bu kavramlarında gelişimleri ilerler. Okul öncesi çocukları problem çözme sonuç çıkarma bağlantılar kurma ve matematik dilini kullanmayı içeren matematiksel düşünceyi geliştirebilir, şekil sayı, işlemler, ölçüm ve mekânda konum becerilerini temel düzeyde kazanabilir. Okul öncesi dönemde çocuklar için uygum matematik etkinlikleri ve oyunları planlarken çocukların matematiksel beceri seviyelerinin belirlenmesi bireysel farklılıklara dikkat edilmesi uygum materyal seçimi ve aile katılımlına özen gösterilmesi gerekmektedir.
Özellikle bebeklikten itibaren sağlanan zengin uyarıcılar beyin gelişimini desteklemekte bu sayede beceri gelişimi için uyarıcı sağlanmayan bebek ve çocuklara oranla daha erken olmaktadır.



MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN GELİŞİMİ

Matematiksel kavramaların temeli bebeklikte atılmaktadır. Bebeklerin keşfetme ve yeni denemeler yapma isteği iki yaşından sonra yeni durumlarla başa çıkma sorunlara uygun çözüm yolu bulma olarak devam etmektedir. Bebeklikte nesne devamlılığının kazanılması kavram gelişimi ve neden sonuç ilişkilerinin temel olarak başladığını göstermektedir.

  • Yaklaşık bir yaş civarında azlık çokluk ayırımı yapılabilir.
  • Bir iki yaş civarında eşleştirme davranışı görülmektedir.
  • Üç dört yaşta geometrik şekillerin eşleştirilmesi,
  • İki üç yaşta büyük küçük üç yaşa doğru uzun kısa gibi kavramları öğrenip ayırt etmemektedir.
  • Guruplama becerisi bir bir buçuk yaşta görülmeye başlanır.
  • İki yaş civarında sayısal teimleri sıklıkla kullanır ancak bu terimleri gerçek anlamında kullanmaz piagete göresayılar gercek anlamında somut işlemler döneminde kullanılmaya başlanır.
  • Dört beş yaş civarında biredn ona karda ezbere sayabilir.
  • Beş altı yaşalarda birdem yirmiye kadar anlamını bilerek sayarlar,bir grup nesneyi büyüklüğüne göre sıralayabilir,yarım ve bütünü gösterir ,en az en çok bir kaço bir çoğu hepsi hiçbiri gibi niceliklerle ilgili terimlerinin amlamını bilir.

devamını okumak için tıklayınız...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder