Özellikle bebeklikten itibaren sağlanan zengin uyarıcılar beyin gelişimini desteklemekte bu sayede beceri gelişimi için uyarıcı sağlanmayan bebek ve çocuklara oranla daha erken olmaktadır.
MATEMATİKSEL KAVRAMLARIN GELİŞİMİ
Matematiksel kavramaların temeli bebeklikte atılmaktadır. Bebeklerin keşfetme ve yeni denemeler yapma isteği iki yaşından sonra yeni durumlarla başa çıkma sorunlara uygun çözüm yolu bulma olarak devam etmektedir. Bebeklikte nesne devamlılığının kazanılması kavram gelişimi ve neden sonuç ilişkilerinin temel olarak başladığını göstermektedir.
- Yaklaşık bir yaş civarında azlık çokluk ayırımı yapılabilir.
- Bir iki yaş civarında eşleştirme davranışı görülmektedir.
- Üç dört yaşta geometrik şekillerin eşleştirilmesi,
- İki üç yaşta büyük küçük üç yaşa doğru uzun kısa gibi kavramları öğrenip ayırt etmemektedir.
- Guruplama becerisi bir bir buçuk yaşta görülmeye başlanır.
- İki yaş civarında sayısal teimleri sıklıkla kullanır ancak bu terimleri gerçek anlamında kullanmaz piagete göresayılar gercek anlamında somut işlemler döneminde kullanılmaya başlanır.
- Dört beş yaş civarında biredn ona karda ezbere sayabilir.
- Beş altı yaşalarda birdem yirmiye kadar anlamını bilerek sayarlar,bir grup nesneyi büyüklüğüne göre sıralayabilir,yarım ve bütünü gösterir ,en az en çok bir kaço bir çoğu hepsi hiçbiri gibi niceliklerle ilgili terimlerinin amlamını bilir.
devamını okumak için tıklayınız...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder